diagnostic car
diagnostic car
wypalanie filtra cząstek stałych dpf
filtr dpf oraz fap


Wypalanie filtrów cząstek stałych (filtr FAP, filtr DPF)

Co to jest i po co wypala filtr cząstek stałych FAP, DPF?

Filtry cząstek stałych określane są też jako FAP (z języka francuskiego) i DPF (z angielskiego). Jest to proste urządzenie montowane za katalizatorem, będące częścią układu wydechowego. Cząstki stałe są niezwykle trujące i niebezpieczne dla zdrowia i środowiska, dlatego tak ważne jest wypalanie DPF.

Filtry DPF/FAP – przypadłość aut z silnikiem diesla
 Filtry DPF/FAP są urządzeniami montowanymi w samochodach z silnikiem diesla, a ich rolą jest oczyszczanie spalin z cząstek sadzy. Zastosowanie tego typu filtrów w silnikach wysokoprężnych pozwoliło na eliminację „czarnego dymu“, popularnie zwanego kopceniem. To przypadłość typowa przede wszystkim dla starszych pojazdów z silnikiem diesla. Za filtrem DPF znajduje się czujnik ciśnienia, który informuje nas o stopniu napełnienia filtra sadzą.

Filtr cząstek stałych uchodzi zresztą za jeden z największych problemów posiadaczy auta z takim silnikiem. Zastosowanie filtrów cząstek stałych może mianowicie rodzić pewnego rodzaju problemy eksploatacyjne wymagające przeprowadzenia okresowego wypalania zgromadzonych w filtrze cząstek sadzy – proces ten określamy zwykle jako wypalanie.
 Tymczasem diesle stały się bardzo popularne – także jako auta miejskie, w wyniku czego w dużych miastach jest aż gęsto od spalin! Trzeba pamiętać, że auta z silnikiem diesla nie zostały stworzone do jazdy po mieście – żaden filtr długo tego nie wytrzyma. Dlatego tak ważne jest, aby o nie dbać, regularnie je oczyszczając.

 Najlepiej jednak regularnie jeździć autem także poza miastem – proces wypalania filtra DPF wymaga jazdy ze stałą, odpowiednio wysoką prędkością. Wystarczy kilkanaście minut na trasie szybkiego ruchu. Kiedy jest to konieczne, na desce rozdzielczej zapala się właściwa kontrolka.

Warunki miejskie a oczyszczanie filtra DPF/FAP
 W przypadku zapełnienia filtra komputer próbuje uruchomić proces jego oczyszczania poprzez wypalanie zgromadzonej sadzy. Może to być jednak problemem w przypadku samochodów eksploatowanych głównie w warunkach miejskich, gdzie nie ma możliwości spełnienia odpowiednich warunków dla poprawnego, pełnego przebiegu procesu oczyszczania.
 Warto regularnie dbać o stan filtrów cząstek stałych i oczyszczać je na czas, gdyż ich zaniedbanie prowadzi do poważnych problemów i kosztownych napraw. Zapełniony filtr cząstek może mianowicie spowodować przełączenie się silnika w tryb pracy awaryjnej, spadek mocy i dynamiki silnika oraz podwyższone spalanie. W takim przypadku niezbędna może okazać się wizyta w warsztacie samochodowym. Więcej o czyszczeniu dpf »

Wypalanie filtrów cząstek stałych
 Oferujemy szereg usług diagnostycznych i serwisowych związanych z poprawnym działaniem filtrów stałych FAP/DPF. W naszym warsztacie zapewniamy pełną diagnostykę filtrów cząstek stałych, a w razie konieczności także ich wymianę, wypalanie czy usunięcie. Więcej o usuwaniu dpf »
 Filtry cząstek stałych pełnią głównie dwie funkcje – zatrzymują cząstki wydostające się z silnika, a także wypalają je wewnątrz filtra. Proces wypalania gwarantuje ich zdecydowanie dłuższą trwałość. Jednak brak wypalania rodzi liczne – często poważne – problemy z eksploatacją samochodów z silnikiem diesla.

Diagnostyka i naprawa filtrów
 Oferujemy profesjonalną diagnostykę oraz naprawę filtrów cząstek stałych DPF/FAP. Brak ich odpowiedniej pielęgnacji może generować wysokie koszty naprawy – warto wcześniej przeprowadzić diagnostykę i wypalanie DPF.
 Dzięki naszemu doświadczeniu i profesjonalizmowi uda się skutecznie zdiagnozować i usunąć problem



obsługiwane marki - volkswagen, bmw, peugeot, honda, citroen, toyota, ford, hyundai i inne
diagnostic car pomoc tel. 0 695 905 995